30.3.11

Turkey 5-1 England


The stage was set for a crucial match which would see the elimination of of one of these teams and it was the Turks who came out fighting.
Francesco Gallo opened the scoring and Jakob added a second. England was reeling and looked ready to disappoint yet again in a major tournament. Luke made a good save to keep the score at 2-0 and Darien nearly added another one with his head. Marco almost pulled one back before half time but James made a good save.
The second half opened just like the first half - a goal from Francesco followed by a goal from Jakob. As a contest, the game was over. Marco sent in Ludo for a consolation goal and Francesco combined beautifully with Firat before smacking in a great shot to complete his hat-trick.
PLAYER OF THE MATCH POINTS: Francesco G 8, Darien 8, Tim 2, James 1, Luke 1, Danyal 1

Comunicato No. 03 comma 12 del 2011

Il comitato disciplinare della Federazione Intramural Giuoco Calcio (volgarmente denominato 'La Cupola') comunica che il giocatore Toti Matteo, nato il 11/03/1997, non subira' alcuna sanzione disciplinare a seguito di essere stato ammonito per la seconda volta dopo avere deliberatamente allontanato il pallone durante la partita Italia - Grecia del 23/03 scorso, in quanto, secondo articolo 7 comma 3 paragrafo 19 del codice FIGC, gli ammonizioni accumulati durante la fase preliminaria del torneo verranno cancellati alla fine di questa prima fase. Il comitato inoltre deplora gli insistenti reclami in merito che sono stati inoltrati da altre squadre apertamente interessate in un'altra decisione.

28.3.11

Ambrit '96 Crowned Provincial Champions in ANSPI league!

Ambrit's '96 team were crowned Provincial Champions in the ANSPI league yesterday and will go on to contest the Regional Finals in Ostia on June 2nd.
An extraordinary season saw them winning 14 matches out of 15, scoring 75 goals and conceding just 21.
Come and cheer for them on June 2nd, where qualification for the National Finals is at stake!
And next year, Ambrit hopes to enter even more teams at diffferent age levels into the ANSPI leagues... Are you interested!?

27.3.11

Sempre e solo AMBRIT!

Una vittoria strepitosa, una vittoria che esalta, una vittoria che rassicura.

Vediamo insieme le tappe che hanno portato, ancora una volta, le
ragazze Ambrit sul gradino più alto del podio. Meritatissimamente.





SGES red - Ambrit 7-6

Il torneo inizia in salita per le poche ragazze che si presentano all'appello del mister. Dopo pochi minuti l'Ambrit è sotto 4-0, dopo aver fallito diverse occasioni e aver concesso ben 4 volte alle avversarie di andare indisturbate in contropiede sole contro la povera Lena. Il mister si sgola, inserisce Olivia in difesa al posto dell'assonnata Allegra e finalmente qualcosa inizia a girare per il verso giusto: Julia mette al centro un pallone
rasoterra che Elif infila da pochi passi. E' l'inizio di una rimonta spettacolare che porta le nostre ragazze da 0-4 a 6-5, con una tripletta di Julia e una doppietta di Camilla. La St. George's trema, ma invece del colpo di grazia l'Ambrit commette due errori
difensivi clamorosi ed esce sconfitta.
Ambrit player of the Match: Camilla.

Ambrit - SGES blue 12-0

Il risultato dice quasi tutto. A parte il livello differente tra le due squadre, a stupire è la determinazione e l'affiatamento delle ragazze Ambrit. Fraseggi brevi, decine di tiri a rete, pochissimi rischi e un risultato che mette al sicuro almeno la possibilità del pareggio con differenza reti.
Ambrit player of the Match: Elif.





Ambrit - Napoli blue 4-0

Contro le giganti del Napoli, l'Ambrit dà una dimostrazione di forza e tecnica, di buon gioco di squadra e intelligenza nella gestione della partita. Il pieno recupero di Allegra, sempre tenace su ogni pallone, e l'esperienza del capitano Elif, rendono facile il lavoro del mister che può scegliere tra diverse soluzioni e si permette di risparmiare Camilla e Julia per l'ultima, decisiva, partita.
Ambrit player of the Match: Allegra



Ambrit - Napoli red 2-1

E' la partita decisiva. L'Ambrit e il Napoli non possono sbagliare, sanno che una sconfitta significherebbe l'esclusione dalla finale. All'inizio subito un colpo di scena: falsa partenza, gol del Napoli, ma tutto da rifare: nessuno aveva dato il segnale di partenza, mancava l'arbitro!
Le napoletane sono molto determinate, grandi e muscolose. Spesso usano il corpo al limite del regolamento, rischiando spesso di far male alle nostre "piccole pesti". L'Ambrit sembra un poco intimorita, e va sotto 1-0 su contropiede. Per fortuna la difesa di Olivia e Lena tiene bene, Allegra ed Elif combattono a centrocampo e arriva il pareggio di Camilla. Nel secondo tempo la musica cambia: l'Ambrit gestisce la partita, fa pressing a tutto campo e costringe all'errore le napoletane, che subiscono il 2-1 di Julia: è la qualificazione!
Ambrit player of the match: Olivia.

FINALE
Ambrit-SGES red 3-2

Le squadre con più punti dopo il girone si affrontano nuovamente nella finale. Le ragazze Ambrit sono consapevole che il primo match è stato viziato da errori difensivi, quindi sanno che bisogna affrontare la gara con maggiore attenzione e grande tranquillità. Julia porta subito in vantaggio l'Ambrit con un bel tiro incrociato che lascia immobile il portiere, ma la situazione viene ribilanciata da un'uscita avventata di Lena, che lascia la porta sguarnita e consente alle avversarie di pareggiare. Nel secondo tempo ancora Julia firma altre due preziosissime reti, prima di uscire dal campo tra gli applausi del pubblico. La St. George's riapre il match con la rete del 3-2, ma oramai il tempo a disposizione è troppo poco per arrivare ai rigori: l'Ambrit si conferma campione, tra mille emozioni e tanto cuore.
Ambrit Player of the Match and the Tournament: Julia.

Reti totali segnate: 27. Reti subite: 10.
Marcatori: Julia 13, Camilla 7, Elif 3, Allegra 3.

25.3.11

England 3 - 4 Germany

When half-time saw the English three goals up (Marco T, Ludo Gallo, Simone), it looked like the Germans were tamely bowing out of the tournament without putting up a fight.
But then Emilio started to play. And Giovanni. And Marco S. And then it was a different game!
It was just after Simone narrowly missed out on a fourth goal for England when Emilio's determination saw him pull the first goal back for the Germans.
Marco S was winning lots of ball in m idfield at this stage and distributing it well. And Giovanni has changed up a gear, no at least two gears, and he was everywhere... asking for the ball, passing, moving, harrassing defenders and chasing everything. And when he scored, it was a gem: a bullet of a shot hit on the turn between two defenders.
At 3-2, an upset was in the air and Marco S brought it to earth with a well-judged shot which took a slight deflection past Luke.
Then, with only minutes remaining, Marco struck again as he lay on the ground and the ball somehow found its way past Luke again.
Now, instead of a comfortable qualification, England need to avoid defeat in their last match against Turkey.
PLAYER OF THE MATCH POINTS: Emilio 7, Giovanni 6, Marco S 4, Marco T 2, Lucas 2

24.3.11

Perù 4 -0 Uruguay

Il Perù avanza come uno schiacciasassi e frantuma le ultime speranze dell'Uruguay di raggiungere la finalissima. La squadra guidata da Vittoria inizia il match con un ritmo impressionante e va subito in vantaggio con Camilla, sola al centro su ottimo assist di Carlotta (oggi Player of the Match), letteralmente scatenata sulla fascia sinistra. Il raddoppio arriva prima dell'intervallo, con Julia che finalizza al meglio un assist ancora di Carlotta. Ancora lei, Carlotta, firma il 3-0 con un bel sinistro. Debole la reazione dell'Uruguay, affidata alla sola Elif, che cerca di impensierire il Perù con un potente destro deviato in angolo dalla brava Hannah. Il Perù non sembra intimorito e anche nel secondo tempo continua a martellare la difesa uruguaiana, che con l'inserto di Lena tra i pali guadagna in sicurezza e stabilità. A pochi minuti dalla fine un episodio che farà discutere: l'arbitro Calento, fino ad allora ineccepibile, manda negli spogliatoi con un rosso diretto il portiere peruviano, reo di non aver saputo frenare il suo slancio ed essere uscito dall'area con la palla ancora tra le mani. Forse troppo fiscale? Non spetta a noi giudicare...
L'incontro ha lasciato spazio solo per un'ultima, bellissima, rete di Camilla, con un destro al volo che si è infilato a fil di palo alla sinistra dell'incolpevole Lena.

PLAYER OF THE MATCH POINTS: Carlotta 12, Camilla 2, Julia 2, Lena 2, Valeria 2, Emma H. 1.

23.3.11

Italy 4-2 Greece




It looked like it might be easy early on when Matteo opened the scoring with a curling shot into the corner but Mattia eqialised for Greece after only three more minutes. The Italians still went in ahead at half-time though when Dariush followed up a deflected free-kick to beat an unlucky Antoine.
The Greeks came storming out in the second half and Max equalised with an unstoppable scorcher along the ground but Matteo scored again when his team needed it.
Luca Cerri had a good chance to equalise but Ale B came out well to smother the shot (keep it low Luca !) and Italy put the icing on the cake with a lovely fourth goal: Oli controlled a difficult ball with his back to the goal, turned away, hit a reverse pass to Dariush who knocked it in off the post and Danilo's head.
PLAYER OF THE MATCH POINTS: Dariush 4, Max 4, Miki 4, Oli 4, Ale B 2, Matteo 2, Andrea M 1

11.3.11

Brazil 4 - 0 Argentina

Il derby sudamericano va al Brasile, capace di sfruttare al meglio le dimensioni del campo (la partita è stata giocata sul campo piccolo per l'indisponibilità del campo più grande) e la migliore qualità delle palleggiatrici. Il vantaggio arriva con un'azione personale di Aurora, che sola davanti al portiere non sbaglia. Il 2-0, invece, arriva ad opera di Joanna, dopo una lunga serie di occasioni sprecate a tu per tu con Daria (Ancora una volta Player of the Match!). Il secondo tempo, nonstante quqlche timido tentativo di Allegra, poi uscita per infortunio, viene decisa dalla doppietta di Cosima, brava a sfruttare gli assist di Aurora.
Ora per l'Argentina la qualificazione diventa dura, con una sola vittoria su quattro partite disputate...

PLAYER OF THE MATCH POINTS: Daria 8, Aurora 7, Asia 2, Allegra 2, Margot 1, Line 1.

9.3.11

Italy 4-3 Spain

Spain's fate was sealed in the last minute of this exciting match when Matteo (today's Player of the Match) rounded three players and smashed a thunderous shot past the vainly outstretched arm of the goalkeeper.
Oliver had put the Italians 1-0 up in th first minute, coming from the right to meet a Dariush cross. Oli then set up Matteo - 2-0 - and Matteo scored again after near misses by Dariush and Davide. At 3-0, it seemed downhill all the way and Francesco Sciotti's goal just before half time seemed insignificant.
But Spain had other ideas and their comeback was triggered by Andrea's determination. After Leo had nearly scored from a header, Francesco T got on the end of Francesco S free kick to make it 3-2 and Francesco S grabbed his second goal to make it - incredibly - all square.
But Matteo refused to surrender the win and his last goal was born of determination, power and skill.
BEST PLAYER POINTS: Matteo T 7, Andrea S 6, Idriss 6, Leo 2

7.3.11

BOYS SOCCER: Ambrit 5-5 Vigna Pia

A typically close-fought derby ended with a draw when Vigna Pia equalised with the last kick of the game.
Ambrit went 1-0 when Marco hit Jakob on the break and the Intra-mural's current top scorer slotted it home. Vigna Pia equalised but Ale Z finished off a good passing move involving Marco T and Jakob: 2-1. Jakob then turned provider to set up Marco T for a goal and Ambrit would have been leading at half time but for some sloppy defending. Vigna Pia scored twice to draw level at the break.
Ambrit scored twice early in the second half (Jakob 2) but were then forced to defend for the last 15 minutes. Vigna Pia pulled back to 5-4 and then, right at the death, Marco S made a great save. Unfortunately, as the ball was trickling harmlessly wide, Ale B who was following up stumbled into the ball and deflected into his own net!
Interviewed after the game, Ale B commented: "Vabbe' Mister, t'avevo detto che avrei segnato!"
PLAYER OF THE MATCH: Nobody.

Turkey 4-1 Germany

After a slow start to the tournament, Turkey's second victory takes them out of the danger zone and onto the same points total of today's vanquished rivals.
Darien, today's Player of the Match, was the man who made the difference. He started the move which led to the first goal, passing to Francesco G and then, after Francesco had passed down the line to Jakob, Darien was on hand to turn in his accurate cross from the right. Two good saves by Enrico kept the score to 1-0 at half time.
Darien scored again early in the second half, controlling the ball with his chest and firing an unstoppable shot into the back of the net. With the Germans still reeling, Jakob scored again and James denied Marco S and the score moved to 3-0. Germany had a brief glimmer of hope when Rocco converted a penalty but Jakob snuffed it out with another late goal.
PLAYER OF THE MATCH POINTS: Darien 8, Enrico 7, Rocco 4, Nawin 1, Caue 1

3.3.11

Argentina 1 - 0 Uruguay

Sotto un velo di pioggia si sono affrontate le due squadre più indietro in classifica e quindi ansiose di fare punti preziosi. La partita ha offerto grande battaglia a centrocampo e qualche buona occasione per l'Uruguay con Elif, le cui conclusioni sono state tutte ben neutralizzate dall'ottima Daria (oggi Player of the Match). Molto buona la prestazione anche del portiere avversario, Lena, che nulla ha potuto però sulla magica punizione di Allegra, a metà del secondo tempo, che è risultata decisiva insaccandosi sul palo più lontano dopo una bella traiettoria a giro.
Da segnalare la prestazione di Valeria, Cyrielle e Isabel, che nelle rispettive difese hanno tenuto a bada la situazione.
PLAYER OF THE MATCH POINTS: Daria 6, Allegra 5, Clara 4, Lena 2, Isabel 2, Cyrielle 1, Valeria 1.

Greece 2-2 Spain

In a first half characterised by a complete lack of passing, the only goal was scored by Max when he capitalised on a defensive error.
The standard of play did not increase significantly in the second half; passing was still appalling and defenders were pulled out of position very easily.
The Spanish equalised when an indirect free kick was stopped on the line by Antoine's hand and Francesco S converted the resulting penalty.
The Greeks threw themselves into attack and were soon rewarded. Andrea M had two shots in a row saved by Ale dB, but Luca dV followed up the third time and poked the ball in.
But Spain salvaged a point when Francesco S controlled a ball well, passed to Andrea S and he stayed cool enough to push the ball past Danilo.
BEST PLAYER POINTS: Leo 12, Ale dB 3, Danilo 2, Max 2, Andrea S 1, Andrea M 1